Buren

Waar doen ze het van? Kom erachter!

Re: Buren

Berichtdoor TheDon » zo 25 jul 2010, 15:30

Nog steeds geen last van katten.
We hebben s'morgens vroeg wel eens heel hard katten geschreeuw gehoord en denk dat er een kat in het schrikdraad heeft gezeten.
Ik ben blij toe dat we geen last meer hebben.
We wonen tegen over een kerkhof en daar heeft de gemeente zoals elk jaar, weer vallen neergezet om de "wilde"katten te vangen.
Die fokken maar aan daar en omdat het teveel worden, vangt de gemeente ze en voeren ze af.
Afbeelding

Ook al ziet het nog zo donker, de zon gaat altijd weer schijnen.;)

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
TheDon
The Don

Jaren lid: 6 jaren lid6 jaren lid6 jaren lid6 jaren lid6 jaren lid6 jaren lid
Geslacht: Man
Leeftijd: 61
Hoogste scores: 0
Arcade gewonnen wedstrijden: 0
Stemming: Blij

Berichtdoor snowhawk » wo 04 aug 2010, 09:58

Tja, ik stoor me niet snel ergens aan. Dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna 13 jaar op een flat heb gewoond waar je dus letterlijk de telefoon over hoorde gaan bij de buren. Daar eigenlijk ook nooit last gehad met buren, tot we op een gegeven moment een huppeltutje boven hadden wonen.

Op een gegeven moment lag ik in het ziekenhuis, ik was toen zwanger van de tweede. Mijn inmiddels ex moest gewoon werken en kwam natuurlijk nog bij mij op bezoek. Vandaar dat onze hond toen langer alleen was als gewoonlijk. Om te voorkomen dat ze zou gaan huilen, had hij haar een bot gegeven.

Het huppeltutje wist dat ik in het ziekenhuis lag en ook dat ik letterlijk doodziek was. Belde ze me vervolgens op in het ziekenhuis (ze had me 'getraceerd') en vertelde dat ze kon horen dat de hond op een bot lag te knagen. En dat haar dat stoorde.

Mijn ex is toen naar haar toe gegaan en heeft haar gevraagd of ze zich realiseerde dat als zij zoiets kon horen, wat zo weinig decibel veroorzaakte, wij al het hele jaar konden horen hoe vaak ze n***** en vooral ook dat het steeds verschillende kerels waren. Ze heeft nooit meer geklaagd.

Nu woon ik alweer een hele tijd in dit huis en heb ik aan een kant buren die werkelijk over alles iets te zeuren hebben zonder zichzelf te realiseren dat zij nogal 'krijsers' zijn, vooral de buurvrouw. Buurvrouw zit ook constant met haar neus voor het raam. Of hangt uit het raam.
Zelf hebben ze cairn-terriers gefokt en hadden ze er wel 10 van rondlopen. Die gooiden ze gerust om 7.00 uur de tuin in, blaffend en wel en verder dan de tuin kwamen de honden nooit. (Ik woon overigens in een gewoon huis met een normaal formaat tuin) Later gingen ze over op labradors, daar hadden ze er dan 3 van. Ze deelden toen de tuin op in 3 stukken en in ieder stuk mocht dan een hond lopen, met elkaar spelen mochten ze niet en verder zaten de rest van de dag in een houten schuur in de tuin, in een bench. De honden werden gebruikt om mee te fokken en daarvan gingen ze dan lekker op vakantie naar Hawaii of zo. De honden werden dan alleen thuis achtergelaten De zoon kwam dan twee keer per dag om ze even in de tuin te laten en ze eten en drinken te geven. Volgens de Nederlandse wet is dat overigens geen mishandeling. Verder hangt mevrouw regelmatig uit het raam om 's morgens vroeg uit het raam te bleren naar haar kleindochter die met haar vader en moeder achter ons woont.

Nu heb ik zelf ook 3 honden, Alaskan Malamutes, die vrijwel geen geluid produceren. Ze zijn niet vervelend als ik weg ben, ze slaan niet aan als er bezoek komt enz. Ze spelen hooguit af en toe een paar keer per dag, maar dat duurt dan nooit lang en gaat ook nog steeds niet met enorm veel geluid gepaard. Toch heb ik al talloze keren hondenwachters op de stoep gehad. Zelfs een keer de dierenbescherming. Verder met enige regelmaat de woonstichting enz. Ze presteerde het zelfs bij de gemeente een anonieme brief in de bus te doen met de mededeling dat ik zou samenwonen (toen ik nog een bijstandsuitkering had) wat niet waar is. Het ergste wat ze heeft gedaan is het AMK op mijn nek te sturen. Ja, okay, iedere keer was het 'probleem' zo opgelost, want er was geen probleem. Maar in het geval van het AMK is het dus wel zo dat het AMK weliswaar het dossier sloot, maar tegelijkertijd een melding deed richting huisarts en bureau Jeugdzorg. Alles was prima in orde, maar voor het geval dat..

Mijn achterbuurvrouw heeft ze letterlijk weggepest. Daar ging het vooral om diens twee jack russels die inderdaad vrij luidruchtig waren. Echter, dat kwam grotendeels door mijn buurvrouw zelf. Ze stookte haar kleinkinderen om op de poort te rammelen of de honden op een andere manier te irriteren als ze in de tuin liepen.

Het is ook iemand waarvan het gezicht ook helemaal naar haar humeurigheid is gaan staan.

Kijk, ik gedraag me gewoon zo normaal mogelijk. Maar ik hou met haar verder geen rekening meer. In het begin deed ik dat nog, probeerde ik nog iets aan dingen te doen die haar stoorde. Maar al snel werd me duidelijk dat er dan wel weer iets anders kwam waaraan ze zich stoorde.
snowhawk
Blijvertje

Jaren lid: 5 jaren lid5 jaren lid5 jaren lid5 jaren lid5 jaren lid
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 44

Berichtdoor TheDon » wo 04 aug 2010, 20:19

In de straat waar ik nu woon, woon ik al vanaf 1978 tot volle tevredenheid.
Toen ik er kwam wonen, woonden er jonge maar ook oudere mensen en men hield rekening met elkaar.
Je hoorde toen geen radio buiten hard aan staan en de kinderen werden in toom gehouden.

Sinds 2005, worden de huizen verkocht en ook ik kon mijn huis kopen maar zag dat niet zo zitten meer op mijn leeftijd.
Nu gaan de huizen die leeg komen, de verkoop in en komen er zgn starters in te wonen, dus veel jonge lui.
Daaraan merk je duidelijk op een enkele na, dat de mentaliteit wat betreft saamhorigheid en rekening met elkaar houden, ver te zoeken is met de huidige generatie.
Dat is jammer en stoor mij daar aan, het is een kleine moeite om een beetje rekening met elkaar te houden.
Een radio buiten, okee maar om nou een complete boombas installatie in je schuur neer te zetten zodat je weg zit te dreunen, gaat te ver.
Ook de kinderen mogen tegenwoordig alles tot zelfs vuurwerk op de zaterdag avond afsteken.
Ik moet zeggen dat de mentaliteit er jammer genoeg niet beter op wordt. :cry:
Afbeelding

TheDon
The Don

Berichtdoor Stormbeest » za 21 jan 2012, 07:16

Vannacht hebben ze in het huis naast mij tot 1 uur zitten kletsen, ik raakte niet in slaap. Heb geregeld op de muur gebonkt, maar het hielp niet. Het is al de zoveelste keer dat ze midden in de nacht zitten te tateren! :muur: Waarom moeten ze hun sociale contacten altijd midden in de nacht houden??
Achtung! Der Feind liest mit, wenn man tippt!!!
Stormbeest
ForumFreak

Leeftijd: 30

Berichtdoor Vlammetje » vr 27 jan 2012, 10:21

Ik krijg in april weer nieuwe buren. ben benieuwd! :biggrin:

De buren aan de andere kant hebben 3 jonge kinderen. Die hoor ik nu, nu ze veel binnen spelen, dus het hele huis door rennen, trap op, trap af, stap-stap-stap-stap-stap-stap-stap-stap-stap-stap-stap-stap-stap

Ik vind het wel grappig :biggrin:
"Dream as if you'll live forever
Live as if you'll die today"
-James Dean
Vlammetje
Danger! Fire!

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 35

Berichtdoor Prikkebeen » do 01 maart 2012, 22:20

Gisteren moest ik ergens in een oude flat in Schiedam zijn. In het trappenhuis kwam ik langs deze voordeur. Degene die hier woont is duidelijk niet blij met zijn/haar buren hahaha! :roflol:

Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Op zo'n manier roep je juist de ellende over je af lijkt mij... :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt.
Prikkebeen
ForumGod

Afbeeldingen: 38
Leeftijd: 53
Hoogste scores: 43

Berichtdoor dutch666 » do 01 maart 2012, 23:53

Bij ons hadden we ook last van dergelijk gezeur... bij ons wonen er een paar van die simpele volksbuurtlui die dachten dat ze op de balustrade -vlak voor mijn & andermans voordeur- ff konden zuypen & schreeuwen: vorig jaar hadden ze een paar keer tot half drie nachts een feestje staan bouwen. Dan nog niet te spreken over het neergooien van afval, het intrappen van een raam en zelfs tot 5x toe het vernielen van dezelfde traphaldeur.

Gelukkig heeft een camerabewakingssysteem daar snel een einde aan gemaakt 8)
FA&zPP !

(Vraag mij niet wat het betekend, je zou wel eens een PM kunnen terugkrijgen met daarin het antwoord wat je niet bevalt...)
dutch666
Most Unholy

Leeftijd: 38

Berichtdoor TheDon » zo 30 sep 2012, 20:39

Mijn buren die er in 2008 kwamen wonen, hebben nu hun huis weer te koop gezet.
Vind het niet erg want sinds vorig jaar augustus hebben ze een kleine die de god ganse dag loopt te gillen wat door merg en been gaat en s'nachts soms 2 uur lang en ze doen er niets aan.
Nu vind zij dat mijn hond niet mag blaffen want dan wordt de kleine wakker, mag niet meer mijn zaagmachine op de dag gebruiken, enz.
Kortom, ik moet met mijn armen over elkaar gaan zitten.
Afgelopen zomer nauwelijks buiten kunnen zitten, de hele dag gegil van dat kind en daar doen ze niets aan.
Heel veel visite, als er 4 mensen zijn, lijken er wel 20 te zijn. :?
Ik heb getracht met ze te praten maar helaas, volgens haar is het allemaal mijn schuld :shocked:
Nu woon ik hier 34 jaar en zij is de eerste die een klacht bij mij deponeerd, heel uniek dat ze dat presteerd. :?
Inmiddels zijn ze niet alleen door mij maar door de halve buurt uitgetuft.

Hij is een beste jongen maar zij heeft het erg hoog in haar kop en voelt zich in onze straat niet thuis tussen de "gewone"bevolking".

Dus wat mij betreft Auf Wedersehen. :lol:
Afbeelding

TheDon
The Don

Berichtdoor dutch666 » ma 01 okt 2012, 16:03

d.laseur schreef:(...) Dus wat mij betreft Auf Wedersehen. :lol:

I totally agree with ya, dude :afro:

:hi:

/hartonderderiem
FA&zPP !

(Vraag mij niet wat het betekend, je zou wel eens een PM kunnen terugkrijgen met daarin het antwoord wat je niet bevalt...)
dutch666
Most Unholy

Leeftijd: 38

Vorige

Keer terug naar Wonen

Share / Delen