Wanneer in je leven ben je het gelukkigst?

Hoe lekker zit jij in je vel ?

Re: Wanneer in je leven ben je het gelukkigst?

Berichtdoor hjs » zo 28 feb 2010, 21:46

Mooi gezegd Wendy.
Wij hebben dan wel de kindjes gekregen, maar toch niet zoals je verwacht.
In het kort, nr 1 moest met 3 maanden een urineweg stoma en heeft die een jaar gehad. Nr 2 heeft CF, kwamen we na 2 maanden achter en nr 3 heeft ook CF, wisten we in de 12de week van de zwangerschap.

Kun je ook depri in een hokje gaan zitten maar je kunt ook blijven leven :P
en in een ouwe VW bus gaan rijden

dus zeur niet en geniet van je leven !!
Afbeelding Donor
hjs
AirCooled

Jaren lid: 6 jaren lid6 jaren lid6 jaren lid6 jaren lid6 jaren lid6 jaren lid
Geslacht: Man
Leeftijd: 45
Hoogste scores: 0
Arcade gewonnen wedstrijden: 0

Berichtdoor Prikkebeen » ma 01 maart 2010, 09:20

Stormbeest schreef:Ik heb enkele dagen gelden mijn baard afgeschoren, hij was heel lang en smerig geworden. Een kennis die me voor het eerst zonder baard zag zei: "Je ziet er veel jonger uit." Waarop ik zei: "Maar dat wil ik juist niet." "Waarom niet??" zei de kennis, en ik zei: "Waarom wel??" Het enige wat die daarop kon zeggen was: "Dat is toch leuk?"

Ik zie er liever (veel) ouder en plaats van jonger uit dan ik ben, en ik ben er van overtuigd dat dit heel mijn leven zo zal blijven (waarom zou ik er immers ooit jonger uit willen zien dan ik ben?). Mijn vader daarentegen, die heeft de wens van 99,9 % van iedereen ouder dan 20. Hij is nu 65 en heeft van nature al lang grijs of wit haar, maar laat het bruin verven door zijn broer, die kapper is, zodat de mensen hem veel jonger schatten dan hij werkelijk is. Zoals het er nu naar uit ziet kan dat nog makkelijk 20 jaar doorgaan, mijn nonkel is nu 60 en het ziet er niet meteen naar uit dat hij de eerstvolgende jaren zal stoppen met werken, en hij en mijn vader hebben geen grote gezondheidsproblemen. Misschien zal hij ooit nog wel met bruin geverfd haar rondlopen terwijl ík al grijs ben, sommige mensen beginnen op hun 40ste al te vergrijzen. Wat zullen de mensen dan denken als ze ons samen zien? Dat wij broers zijn?

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar jij je druk om maakt Stormbeest. Je verdoet je tijd met het overdenken van dingen die totaal niet belangrijk zijn in je leven. Ik krijg ook de indruk dat je iemand bent die zichzelf regelmatig verwaarloost. Misschien omdat je ontevreden bent met jezelf, met wie je bent of door de situatie waarin je zit. Heb je eigenlijk wel een doel in je leven? Of ben je meer het type dat stilstaat en zich een beetje loopt te vervelen? In dat laatste geval kan ik wel begrijpen dat je over vanalles en nog wat na gaat zitten denken. Slechte zaak Stormbeest. Ga iets doen, verander je leven en denk niet bij jezelf: is dit alles wat er is?

Kom uit uwe zetel en ga leven in plaats van een vieze lange baard te kweken! :D

hjs schreef:dus zeur niet en geniet van je leven !!

:goed:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt.
Prikkebeen
ForumGod

Afbeeldingen: 38
Leeftijd: 53
Hoogste scores: 43

Berichtdoor Stormbeest » ma 01 maart 2010, 10:39

Prikkebeen schreef:Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar jij je druk om maakt Stormbeest. Je verdoet je tijd met het overdenken van dingen die totaal niet belangrijk zijn in je leven.

De meeste mensen vinden het belangrijk er jonger uit te zien dan hun werkelijke leeftijd, bij mij is het net omgekeerd. Als het eerste normaal is, waarom dan het tweede niet?

Prikkebeen schreef:Ik krijg ook de indruk dat je iemand bent die zichzelf regelmatig verwaarloost. Misschien omdat je ontevreden bent met jezelf, met wie je bent of door de situatie waarin je zit.

Ik ben inderdaad ontevreden met mezelf, namelijk met mijn leeftijd, ik wil ouder zijn. Ik vind me zelf veel meer bij oudere dan bij jongere mensen passen, kan beter opschieten met oudere mensen. Ik ga bijvoorbeeld vaak per touringcar op reis, en daar zit altijd niets dan grijs op, ik ben steeds de enige twintiger. Ook staan oudere mensen hoger in aanzien. Ik ben dus liever oud dan jong, en ik verdoe mijn tijd met overdenken waarom dit bij mij, zoals zoveel dingen, precies tegengesteld is aan 99,9 % van de anderen.

Prikkebeen schreef:Heb je eigenlijk wel een doel in je leven?

Ja, ouder worden en nadenken over het waarom van allerlei dingen die de meeste mensen vanzelfsprekend vinden.
Achtung! Der Feind liest mit, wenn man tippt!!!
Stormbeest
ForumFreak

Leeftijd: 30

Berichtdoor Fridge » ma 01 maart 2010, 11:47

Stormbeest schreef:
Prikkebeen schreef:Heb je eigenlijk wel een doel in je leven?

Ja, ouder worden en nadenken over het waarom van allerlei dingen die de meeste mensen vanzelfsprekend vinden.

Ligt je drang om ouder te worden in het feit dat je jezelf niet geaccepteerd voelt door leeftijdsgenoten?
Ik heb dit al eerder gezegd in een andere levensvraag van je maar persoonlijk denk ik niet echt na over dit soort dingen. je kunt namelijk een aantal zaken in het leven niet sturen, of beter gezegd je moet ze ook niet willen sturen, ze komen zoals ze komen en deal with it zou ik zeggen.
Martin Groeneweg FridgeNL Fridge65 Fridge TheFridge65 fridge.nl Ons Weblog Donor
Afbeelding
Fridge
Prutser

Afbeeldingen: 332
Leeftijd: 47
Hoogste scores: 1
Stemming: Blij
Facebook: Martin
Twitter: FridgeNL
LastFM: Fridge65

Berichtdoor Prikkebeen » ma 01 maart 2010, 11:52

Stormbeest schreef:De meeste mensen vinden het belangrijk er jonger uit te zien dan hun werkelijke leeftijd, bij mij is het net omgekeerd. Als het eerste normaal is, waarom dan het tweede niet?

Ik denk dat het de meeste mensen het helemaal niet zo belangrijk vinden om er jonger uit te zien. Wel vinden de meeste mensen het volgens mij leuk als ze door anderen jonger geschat worden dan ze zijn.
Er staat overigens nergens dat wat jij denkt, abnormaal is. Het is eerder ongebruikelijk.

Stormbeest schreef:Ik ben inderdaad ontevreden met mezelf, namelijk met mijn leeftijd, ik wil ouder zijn. Ik vind me zelf veel meer bij oudere dan bij jongere mensen passen, kan beter opschieten met oudere mensen.

Dat wil niet zeggen dat je er dan ook zelf ouder uit moet zien. Ik kan juist beter opschieten met mensen die jonger zijn dan ik en beter met vrouwen dan met mannen. Dat wil niet zeggen dat ik dan liever een meisje van 18 zou willen zijn, hell no! :D

Stormbeest schreef:Ook staan oudere mensen hoger in aanzien. Ik ben dus liever oud dan jong

Hm, dat doet bij mij de vraag rijzen of jij je in het dagelijks leven wel serieus genomen voelt... :denk:

Stormbeest schreef:en ik verdoe mijn tijd met overdenken waarom dit bij mij, zoals zoveel dingen, precies tegengesteld is aan 99,9 % van de anderen.

Je bent gewoon een buitenbeentje. Het zou me niets verbazen als je hoogbegaafd bent en dat is niet altijd een voordeel. Veel hoogbegaafde mensen hebben te kampen met aanpassingsvermogen, problemen met zichzelf en de wereld waarin ze leven.

Stormbeest schreef:Ja, ouder worden en nadenken over het waarom van allerlei dingen die de meeste mensen vanzelfsprekend vinden.

Daar is op zich niets mis mee, zolang het je leven niet gaat beheersen. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Prikkebeen
ForumGod

Berichtdoor hjs » ma 01 maart 2010, 12:21

Prikkebeen schreef:
Stormbeest schreef:D
Stormbeest schreef:en ik verdoe mijn tijd met overdenken waarom dit bij mij, zoals zoveel dingen, precies tegengesteld is aan 99,9 % van de anderen.

Je bent gewoon een buitenbeentje. Het zou me niets verbazen als je hoogbegaafd bent en dat is niet altijd een voordeel. Veel hoogbegaafde mensen hebben te kampen met aanpassingsvermogen, problemen met zichzelf en de wereld waarin ze leven.

En autistische trekjes
Afbeelding Donor
hjs
AirCooled

Leeftijd: 45

Berichtdoor Prikkebeen » ma 01 maart 2010, 12:56

Je zou de Quest van maart eens moeten kopen, Stormbeest. Daar staat een stuk in over hoe je je leven kunt resetten + 137 manieren om opnieuw te beginnen. Je krijgt er ook een leuke button met een resetknop bij. :D

Afbeelding

Toen ik erop drukte begon hier de zon te schijnen. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Prikkebeen
ForumGod

Berichtdoor erikkie » ma 09 jan 2012, 15:31

ik zeg altijd net als onze overleden vriendelijke vriend herman brood,
ik spaar geen geld,ik spaar momenten
als je gezond bent en kunt eten en drinken ben je het gelukkigst op die momenten die je bijblijven!
voel je je somber,trek je dikke jas aan en ga maar gewoonweg wandelen zonder vaste route en kijk om
je heen,dan zie je dat de meeste mensen hum mooiste gezicht niet dragen hoor vandaag
en al die mooie dure kleding,auto"s huizen en al die tijdelijke spullen zijn 80% van de bank waar
al deze mensen dik in de min staan,en weet je ik heb geen knaak in mn knip maar ook geen rooie rotcent schuld
en dat geeft mij een onafhankelijk en prettig gevoel,laat ze maar denken hoor!!!!!
ik wens jou in iedergeval een super gelukkig en gezond nieuw jaar vol fijne,leuke maar vooral
onvergetelijke momenten
dikke knuffel van erikkie uit rotjeknor.
erikkie
Beginner

Jaren lid: 1 jaan lid
Leeftijd: 42

Vorige

Keer terug naar Gezondheid en Welzijn

Share / Delen