Prikkebeen schreef:Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar jij je druk om maakt Stormbeest. Je verdoet je tijd met het overdenken van dingen die totaal niet belangrijk zijn in je leven.
De meeste mensen vinden het belangrijk er jonger uit te zien dan hun werkelijke leeftijd, bij mij is het net omgekeerd. Als het eerste normaal is, waarom dan het tweede niet?
Prikkebeen schreef:Ik krijg ook de indruk dat je iemand bent die zichzelf regelmatig verwaarloost. Misschien omdat je ontevreden bent met jezelf, met wie je bent of door de situatie waarin je zit.
Ik ben inderdaad ontevreden met mezelf, namelijk met mijn leeftijd, ik wil ouder zijn. Ik vind me zelf veel meer bij oudere dan bij jongere mensen passen, kan beter opschieten met oudere mensen. Ik ga bijvoorbeeld vaak per touringcar op reis, en daar zit altijd niets dan grijs op, ik ben steeds de enige twintiger. Ook staan oudere mensen hoger in aanzien. Ik ben dus liever oud dan jong, en ik verdoe mijn tijd met overdenken waarom dit bij mij, zoals zoveel dingen, precies tegengesteld is aan 99,9 % van de anderen.
Prikkebeen schreef:Heb je eigenlijk wel een doel in je leven?
Ja, ouder worden en nadenken over het waarom van allerlei dingen die de meeste mensen vanzelfsprekend vinden.